Witaminy, esencja naszego żywienia i życia. Bez witamin i soli mineralnych organizm nie może się obejść. Ochudznie Tak, głodówka Nie
uważaj, chcesz schudnać szybko, wierzysz w różne triki? Nie istnieją a szybkie odchudzanie tylko szkodzi wszystko o Switaminach

Masz Nadwagę? Pragniesz schudnąć? Nie wiesz jak? Mogę Ci pomóc !

© dietynaturalne.pl dzisiaj: wtorek, 18 czerwca 2019 roku imieniny: Marek, Elżbieta, Paula wschód słońca: 04:33, zachód słońca: 20:56

wszystko o warzywach
wszystko o owocach
wszystko o witaminach
efekty szybiego odchudzania przechodzą najśmielsze oczekiwania, dietetycy rwawłosy z głowy, tylko czy są zgodne z marzeniami odchudzających się?
o odchudzaniu, jak stracic zbędne kilogramy zdrowo i mądrze
chcę się mądrze i zdrowo odchudzać, poprosze o pomoc
odchudzanie, zdrowe odżywianie, warzywa, owoce, antyoksydanty
 Moja Strona w Mediach Społecznościowych:
Diety Naturalne - Pomoc w odchudzaniu - Diety z natury Diety Naturalne na Twitterze Instagram - Diety naturalne, odchudzaj się z głową



Witaminy - Musisz to wiedzieć ! Orgaanizm ich potrzebuje

nasze naturalne suplementy diety zadbaja o to by w czasie odchudzanai Ci ich nie zabrakło. Bez nich zamaist sięodchudzić podupadniesz na zdrwoiu i nawet nie zauważysz dopóki nie będzie za późno!
Czy można szybko i "ładnie" (bez efektu jojo i obwisłych piersi) schudnąć? a do tego tak by nie zaszkodzić swojemu zdrowiu? Czy można schudnąć tak by nie głodzić się i torturować wilczym głodem? Czy są jakieś naturalne środki, diety, sposoby do odchudzania lub wspomagania odchudzania ale takie prawdziwe, nie chemiczne lub bóg wie co tam? TAK, można, Tak SĄ. Istnieje bliski związek pomiędzy zdrowiem człowieka, długością i jakością jego życia, a sposobem odżywiania się. Do normalnego funkcjonowania komórek organizmu potrzeba wiele witamin, mikroskładników, soli mineralnych których część może być dostarczana w postaci suplementów diety jeśli brakuje ich w codziennym żywieniu. Naturalne Suplementy diety z owoców i warzyw które używam na codzień wraz z moim programem dietetycznym, sposobem odżywiania i codziennym zestawem ćwiczeń pozwalają na to wszystko. Pozwalają by spokojnie zrzucać zbędne kilogramy bez głodzenia się i bez niedoboru witamin oraz minerałów. To niezwykle ważne, by w trakcie odchudzania organizmowi dostarczać ciągle potrzebne organiczne związki chemiczne potrzebne do funkcjonowania organizmu jakimi są witaminy. Jeśli zaniedbasz dostarczania potrzebnych dawek wpadniesz w hipowitaminoza (brak wiekszej ilości witamin) a gorsze jest gdy przy całkowicie złej diecie niebezpiecznie się przewitaminizujesz (zbyt dużo witamin - hiperwitaminoza witaminy A, D, E, K). Witaminy mogą być naturalne lub wyprodukowane syntetycznie jednak badania dowodzą, że witaminy syntetyczne nie są dla organizmu tak samo dobre jak naturalne. Witaminy do organizmu musimy dostarczać sami z jedzeniem i piciem ponieważ nasz organizm ich nie syntetyzuje (są egzogenne). Oczywiscie by było trudniej witaminy dzielą sią na takie które rozpuszczają się w wodzie i takie które rozpuszczają się w tłuszczach a do tego organizm potrzebuje ich w określonych dawkach dlatego zdrowe odchudzanie to skomplikowany proces i nie wystarczy np. odrzucić z diety wszelkie tłuszcze czy mięso. Witaminy rozpuszczalne w wodzie to: B i C a witaminy rozpuszczalne tylko w tłuszczach to: A, D, E, K). Z dalszej części dowiesz się co to witaminy, sole mineralne - makroelementy i mikroelementy. Zrozumiesz także dlaczego witaminy, cała reszta a nawet cholesterol są dla nas ludzi tak bardzo ważne i dlaczego w czasie odchudzania nie może ich zabraknąć ale i nie wolno ich przedawkować. Jeśli jeden produkt jest wyrzucany z jadłospisu muszi zostać zastąpiony innym. Zrozumiesz też dlaczego suplement diety którego być może będziesz używać wraz z programami dietetycznymi i zestawami ćwiczeń jest tak Bardzo Ważny jako ich integralna część codziennej diety. Sprawdzmy zatem, co dają nam witaminy, makro i mikroelementy - sole mineralne

Witamina A (retinol, akseroftol) dawka dzienna 1–2 mg. Rozpuszczalna w tłuszczach jest ważnym przeciwutleniaczem. W organizmie syntezuje sie z β-karotenu (prowitamina witaminy A), odporna na wysokie temperatury jednak niszczy ją kontakt z miedzią lub żelazem. Dostarczana z: mleko, ser, żółtko jaj, masło, tran, wątroba, warzywa i owoce bogate w karoteny jak marchewka, pomidory, papryka, dynia, brokuły. Niedobór witaminy A to kurza ślepota, częste infekcje, zahamowanie wzrostu, problemy z oczami i widzeniem.

Witamina D (D2 - ergokalcyferol, D3 - cholekalcyferol) dzienna dawka 0,01–0,02 mg. Rozpuszczalna w tłuszczach powstaje w skórze z pochodnej cholesterolu która dzięki promieniom UV zamienia się przez prowitaminę w witaminę. Cholesterol dostarczany w: pełne mleko, żółtko jaj, masło, margaryna, oleje roślinne, tłuszcze zwierzęce (np. tran), wątroba, grzyby, drożdże. Brak tej witaminy to: krzywica, wypadanie zębów, powiększenie stawów, osłabienie mięśni, zmniejszenie gęstości kości.

Witamina E (tokoferol) dawka dzienna 10–20 mg. Rozpuszczalna w tłuszczach, odporna na czynniki zewnętrzne oprócz żelaza i miedzi które ją niszczą. W organizmie powstaje z trzech wymieszanych tokoferoli pochodnych fenolu. Dostarczana w: mleko, jaja, masło, oleje roślinne (słonecznikowy, sojowy), wątroba, ryby kiełki pszenicy, pieczywo razowe, orzechy, migdały, zielone warzywa liściaste (np. sałata). Jej brak to: zaburzenia płodności, poronienia, zanik mięśni, rozpad erytrocytów, zaburznie wzrostu, uszkodzenia nerwów, zwiędła skóra, starcze plamy, ciągłe zmęczenie, ogólne osłabienie organizmu.

Witamina K (filochinon) dzienna dawka 0,05–1 mg. Rozpuszczalna w tłuszczach, nadmiar antybiotyków, konserwantów lub środków przeciwbólowych niszczy ją. Syntezują ją bakterie jelitowe a żółć zwiększa jej przyswajanie. Dostarczana z: wątroba, olej sojowy, zielone warzywa liściaste (np. kapusta, szpinak, sałata, kalafior), rośliny strączkowe, pomidory, truskawki. Jej niedobór to: zaburzenie krzepnięcia krwi, krwawienia, wydłużony czas gojenia się ran, zaburzenia pracy jelit.


Witamina C (kwas askorbinowy) dzienna dawka 60–100 mg. Rozpuszczalna w wodzie, jest przeciwutleniaczem, bardzo nietrwała, ulega rozpadowi pod wpływem tlenu i wysokiej temperatury. Dostarczana w największych ilościach z: czarna porzeczka, czarny bez, dzika róża, truskawki, pomidory, papryka, cytrusy, kiwi, ziemniaki, zielone warzywa liściaste, natka pietruszki, kapusta (zwłaszcza kiszona). Niedobór witaminy C to: szkorbut (krwawienie i owrzodzenia dziąseł) wypadanie zębów, pękanie naczyń krwionośnych, osłabienie odporności organizmu, obrzmiałe i bolesne stawy, nieprawidłowe zrastanie się kości, powolne gojenie się ran. Na niedobór witaminy C najczęściej cierpią palacze. Witamina C jest jedyną witaminą którą prawie nie możliwe jest "przedawkowanie" bo nadmiar wydala się w moczu.
Witamina B1 (tiamina, aneuryna) dzienna dawka 1,5–2 mg. Rozpuszczalna w wodzie, wysoka lub niska temperatura oraz nikotyna, stres i nadmiar cukru niszczy ją. Dostarczana z: wieprzowina, wątroba, drożdże, pełne ziarna zbóż, płatki owsiane, orzechy, jarzyny, fasola, warzywa liściaste. Niedobór witaminy prowadzi do zaburzeń układu nerwowego i pokarmowego, wywołuje drżenie mięsni, dystrofie (zanik) mięśni, bóle nóg, niewydolność serca, powiększenie prawej komory serca, brak apetytu
Witamina B2 (ryboflawina) dzienna dawka 1,7–3 mg. Rozpuszczalna w wodzie odporna na wysoką temperature ulegająca rozpadowi pod wpływem światła (produkty nie mogą być przechowywane np. w przezroczystych opakowaniach szklanych). Dostarczana z: nabiał, jaja, ryby, mięso, wątroba, drożdże, pełne ziarna zbóż, zielone warzywa liściaste (np. sałata), grzyby. Niedobór witaminy B2 to zapalenie łojotokowe skóry, zapalenie błon śluzowych, zapalenie kącików ust (tzw. zajady), łysienie, zawroty głowy, zapalenie spojówek, nadwrażliwość na światło, zaczerwienione oczy, obniżenie sprawnosci umysłowej.
Witamina B3 (witamina PP, niacyna, nikotynamid) dzienna dawka 20–25 mg. Rozpuszczalna w wodzie syntezowana przez bakterie jelitowe odporna na działanie wysokiej temperatury jednak nadmiar cukrów niszczy ją. Dostarczana z: mleko, ser, jaja, mięso, drób, wątroba, ryby, drożdże, pełne ziarna zbóż, orzechy, świeże jarzyny, zielone warzywa liściaste, ziemniaki, piwo. Niedobór witaminy B3 to: zapalenie skóry, biegunka, ogólne zmęczenie, osłabienie mięśni, depresja, otępienie, pelagra (łac. szorstka skóra).
Witamina B5 (kwas pantotenowy) dzienna dawka 3–10 mg. Rozpuszczalna w wodzie niedobory (bardzo żadko) mogą występować u osób nadużywających cukrów, odżywiającymi się konserwami, frytkami, makaronami, pizzą i w większości potrawami gotowanymi. Dostarczana z: mleko, żółtko jaj, mięso, wątroba, drożdże, orzeszki ziemne, pełne ziarna zbóż, brokuły, pomidory, rośliny strączkowe (np. soja), mleczko pszczele. Niedobór tej witaminy to zahamowanie wzrostu, zaburzenia czucia, sztywność stawów, ogólne zmęczenie, zaburzenia snu, uszkodzenie nadnerczy.
Witamina B6 (pirydoksyna, adermina) dzienna dawka 2–3 mg. Rozpuszczalna w wodzie mieszanina zwiazków pirydoksolu, pirydoksalu i pirydoksaminy. Normalnie jej niedobór spotyka się bardzo żadko ale tabletki antykoncepcyjne i "złe" diety odchudzające powodują jej poważne niedobory. Dostarczana z: mleko, jaja, mięso, drób, ryby, wątroba, drożdże, orzechy, pełne ziarna zbóż, musli, rośliny strączkowe (np. soja, fasola), zielone warzywa liściaste, banany. Niedobór tej witaminy to zmiany w układzie nerwowym, objawy padaczkowe u dzieci, drgawki, zmiany w szpiku kostnym, objawy anemi, zaburzenia układu pokarmowego, utrata blasku skóry, ogólne zmęczęnie, stany depresji i lęku, rozdrażnienie, stany zapalne skóry
Witamina B7 (witamina H, biotyna) dzienna dawka 0,015–0,3 mg. Rozpuszczalna w wodzie syntezowana przez bakterie jelitowe. Dostarczana z: żółtko jaj, wątroba, drożdże, otręby, soja, groch, pomidory, czekolada. Niedobór witaminy B7 to: podwyższony cholesterol we krwi, bóle mięśni, rozdwajanie paznokci, wypadanie włosów, łuszczenie się skóry (rumień).
Witamina B11 (witamina B9, witamina M, witamina Bc, kwas foliowy, folacyna) dzienna dawka 0,3–0,4 mg. Rozpuszczalna w wodzie, syntezowana przez bakterie jelitowe wyłącznie w połączeniu z witaminą B12. Dostarczana z: mleko, żółtko jaj, wątroba, drożdże, zielone warzywa liściaste (np. brukselka, szpinak) marchew, dynia, morele, sok pomarańczowy. Jej niedobór bardzo często występuje u alkoholików, palaczy i kobiet ciężarnych. Niedobór witaminy B11 to: wady wrodzone płodu, poronienia, wady łożyska, ryzyko chorób sercowo naczyniowych, anemia, zapalenie języka, uszkodzenia przewodu pokarmowego, zaburzenia procesu trawienia i wchłaniana w jelicie, biegunka. Udowodniono, że ok 1/3 osób z problemami psychicznymi ma obniżone stężenie własnie witaminy B11.
Witamina B12 (kobalamina, cyjanokobalamina) dzienna dawka 2,4–2,8 μg. Rozpuszczalna w wodzie, syntezowana przez bakterie jelitowe oraz wydzielana przez błone śluzową żołądka. Witamina B12 NIE Występuje w roślinach dlatego wegetarianie najczęściej (ponad 90%) cierpią na jej niedobór. Dostarczana z: mleko, żółtko jaj, mięso, wątroba, nerki, ryby, ostrygi. Niedobór witaminy B12 to anemia złośliwa, trwałe uszkodzenia układu nerwowego w tym także stwardnienie rozsiane. Witamina B12 jest Niezbędna w produkcji krwi w szpiku kostnym.

Poza witaminami organizm dla normalnego funkcjonowania potrzebuje także soli mineralnych (pot. minerałów). Poniżej krótki zarys co, po co i dlaczego jest nam to niezbędne więc potrzebne w diecie

* Sole Mineralne (pot. minerały) to nieorganiczne związki chemiczne z grupy soli. To bardzo ważny składnik diety człowieka spełniajacy rolę budulca. Najważniejszymi solami są chlorek sodu, sole wapnia, sole magnezu. Zbyt mała ilość soli mineralnych w organiźmie prowadzi do poważnych zaburzeń.

* Makroelementami bywają nazywane pierwiastki, występują w większych ilościach w organiźmie i których dobowe zapotrzebowanie w diecie człowieka przekracza 100 mg na dobę. Makroelementy są niezbędne do prawidłowego rozwoju organizmu. Zalicza się do nich: fosfor, wapń, magnez, chlor, potas, sód, siarka, azot, wodór, tlen, węgiel

* Mikroelementy to pierwiastki chemiczne występują w mniejszych ilościach i których zapotrzebowanie u ludzi wynosi mniej niż 100 mg na dobę czyli występują w śladowych ilosciach. Mikroelementy to: jod, żelazo, fluor, bor, kobalt, miedź, chrom, cynk, mangan, molibden, selen. Niedobór lub nadmiar tych pierwiastków prowadzi do zaburzeń fizjologicznych, czynności narządowych, enzymów a także ogólnoustrojowych. Poza tymi mikroelementami niezbędnymi dla organizmu są pierwiastki wyłącznie szkodliwe jak: srebro, bizmut, kadm, rtęć, ołów, tal, tor, uran. Pozostałą grupa mikroelementów wywyołuje skutki niepożądane (toksyczne) dla organizmu człowieka tylko po przekroczeniu zwykłej dawki są nimi: chrom, kobalt, miedź, żelazo, molibden, nikiel, cyna, wolfram, cynk

* Ultraelementy to pierwiastki które występują w ilościach kilku µg na gram masy ciała i są to rad, srebro, złoto, platyna

* tabela: kalorie, witaminy, białko ...

§ to tylko ogólnikowo ujęty temat by można było zrozumieć zależności dobrej zdrowej naturalnej diety z potrzebami organizmu i zrzucanymi kilogramami. Jeśli potrzebujesz więcej wiadomości sięgnij do fachowych pism, książek i leksykonów medycznych lub skjonsultuj się z lekarzem rodzinnym
callogen białko dla twojej skóry


§ Portal prowadzi działalność informacyjno-edukacyjną i w żaden sposób nie zastępuje opracowań naukowych, wizyty u lekarza lub porady lekarskiej. Nie ponoszę odpowiedzialności wynikającej ze złego zrozumienia, przyswojenia lub zastosowania informacji zamieszczonych w serwisie. Nie wiesz czy jesteś chora/y? Udaj się do lekarza rodzinnego. Wiesz, że jesteś chora/y ? Nie wierz reklamom a tym bardziej postronnym osobom tylko udaj się do lekarza rodzinnego i zapytaj go czy wybrany suplement na pewno możesz bezpiecznie używać. Zdrowia Ci nikt nie zwróci a w internecie od groma domorosłych "lekarzy" co znaja się na wszystkim

§ Nie zbieram, nie gromadze, nie udostępniam, nie przechowuje i nie sprzedaje danych odwiedzajacych portal. Wszelkie dane są wykorzystywane wyłącznie do celów prywatnej korespondencji (gmail i GG). Nie zbieram, nie zapisuje i nie gromadze żadnych Twoich danych na serwerze.


prawdziwe randki. prawdziwa miłość Znajdź bratnią duszę już dziś kulinarne Pogoda Skrzyczne 2018 © dietynaturalne.pl

For proper operation of the site use as all of the information stored in cookies privacy and cookies
Dla poprawnego dzialania serwisu wymagane informacje są zapisywane w plikach cookie wiecej o COOKIE + RODO